Tuesday, May 13, 2008

13 Mei

13 Mei 1969 merupakan satu pengalaman dan pengajaran yang tidak dapat kita semua lupakan buat selama-lamanya. Kerana kejadian itu dapat menunjukkan kepada kita semua tentang bahaya-bahaya yang boleh timbul sekiranya kita terlampau lalai atau cuai.

Kita seharusnya bangga dengan apa yang telah kita capai. Dengan semangat perpaduan dan keharmonian serta kerjasama dan rasa muhibah, maka kita telah mengatasi segala kesulitan untuk mencapai kemajuan dan kemakmuran yang tidak ada tolok bandingnya.

Oleh itu, amatlah mustahak bagi kita semua untuk cuba sedaya upaya hidup bersama-sama dan cuba memahami antara satu sama lain dengan semangat persefahaman, hormat-menghormati agar kita dapat memelihara keharmonian dan keamanan.

Dan pada tarikh ini juga tapi berbeza tahunnya, lahirlah seorang sahabat, teman dan kekasih hatiku ke alam maya ini. Aku ingin mengucapkan selamat ulang tahun kepadamu, semoga Tuhan memberikan kesejahteraan serta umur yang panjang kepadamu dan seterusnya kita akan sentiasa bahagia bersama ke akhir hayat. This one for you my dear... love you always & forever!

Tercipta Untukku

Menatap indahnya senyuman di wajahmu
Membuatku terdiam dan terpaku
Mengerti akan hadirnya cinta terindah
Saat kau peluk mesra tubuhku, oohh

Banyak kata yang tak mampu ku ungkapkan
Kepada dirimu

Aku ingin engkau selalu
Hadir dan temani aku
Di setiap langkah yang meyakiniku
Kau tercipta untukku

Meski waktu akan mampu
Memanggil seluruh ragaku
Ku ingin kau tahu
Ku selalu milikmu
Yang mencintaimu
Sepanjang hidupku

Sungguh hanya lah dirimu
Yang aku cintai
Dan sungguh ku kan di sisimu
Hingga ku mati


No comments: